header-photo
post-104

REZULTATUS LEMIA LAIKU PADARYTOS INVESTICIJOS

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos 2011-2012 metais padarytos investicijos į naują birių žemės ūkio produktų krovos kompleksą jau duoda savo vaisių.

Pastačius Universalų žemės ūkio produktų krovos terminalą bei naujas krantines – pirsą, - birios žemės ūkio produkcijos krova, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo beveik 2 kartus, o jeigu lygintume ją su 2010-aisiais, augimas siektų daugiau nei 8 kartus.

Šiuo metu savo įkarštį pasiekęs grūdų eksporto sezonas ypač sėkmingas kompanijai „Bega“, mat ji eksportuotojams galėjo pasiūlyti visiškai naujas modernias technines ir technologines krovos iš geležinkelio vagonų į sandėlius bei didelio tonažo laivus galimybes.

Dabartiniu metu Universalaus žemės ūkio produktų terminalo talpyklos yra beveik pilnai pripildytos eksportinių grūdų, kurie netrukus bus pakrauti į laivus ir išgabenti gavėjams Europoje ir Azijoje. Iki Naujųjų metų apie 120.000 t talpinantys terminalo sandėliai bus pilnai pakrauti ir iškrauti dar bent kelis kartus.  

Paprastai grūdų eksporto sezonas tęsiasi iki vasario-kovo mėnesio. Tačiau darbas terminale nenutrūks ir tuomet, mat technologiškai jis yra pritaikytas tiek birių žemės ūkio produktų eksportui, tiek importui, todėl terminalas ne tik tenkina lietuviškų ar kaimyninių šalių grūdų eksporto poreikius, bet  kartu didelio tonažo laivais gali priimti ir importinę žemės ūkio produkciją, kurios poreikis vietinėje bei aplinkinių šalių rinkose pastaruoju metu taip pat sparčiai auga.

 

Projektinis terminalo pajėgumas siekia apie 2,5 mln. t per metus. Bendros kompanijos investicijos į šį terminalą bei krovos įrangą ir technologijas, įskaitant žemės sklypo paruošimą statyboms (senų pastatų griovimą, tinklų iškėlimą bei naujų tiesimą), siekė apie 80 mln. Lt.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija savo ruožtu investavo 52 mln. Lt į pirso statybą. Šiuo metu dar laukiama, kada prie pirso bus pasiektas projektinis - 14 m – akvatorijos gylis. Nors kompanija jau dabar priima „Panamax“ ir „Post Panamax“ tipo laivus, pasiekus projektinį gylį prie krantinių, šis krovos kompleksas taps dar patrauklesnis krovinių siuntėjams ir gavėjams, mat bus galima pilnai pakrauti didelio tonažo laivus. 

Grįžti į naujienų sąrašą