header-photo
post-146

Kompanijoje „BEGA“ sukurtas robotas pripažintas Metų gaminiu

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „BEGA“, sėkmingai dirbanti jūrinių krovinių perkrovimo bei uosto paslaugų rinkoje, sulaukė pripažinimo ir kaip įmonė, kuri ne tik diegia inovatyvias technologijas, bet ir pati jas kuria. 

Šiais metais kompanijos specialistai savo jėgomis sukūrė bei pagamino geležinkelio vagonų patraukimo robotą ROB-45. Tai pirmasis autonominis įrenginys Klaipėdos jūrų uoste, skirtas atlikti vagonų traukimo funkciją ir, kitaip nei tradiciniai šilumvežiai, tam naudojantis ne dyzelinį ar kitos rūšies kurą, o elektros energiją. Tai leidžia ne tik ženkliai taupyti energetinius resursus, bet ir užtikrinti aplinkos apsaugą, darbo sąlygų gerinimą.

 Lietuvos pramonininkų konfederacijos konkurse Lietuvos metu gaminys–2016 kompanijos „BEGA“ sukurtam vagonų patraukimo robotui ROB-45 skirtas aukso medalis. 

Premjeras Saulius Skvernelis ir Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis jūrų krovinių kompanijos „BEGA“ specialistų sukurtam vagonų patraukimo robotui ROB-45 skirtą Lietuvos metų gaminio aukso medalį įteikė šios kompanijos Technikos ir technologijų direktoriui Laimonui Rimkui.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „BEGA“ kasmet iškrauna arba pakrauna apie 50.000-55.000 geležinkelio vagonų, gabenančių krovinius į bei iš jūrų uosto.

„BEGA“ yra viena iš nedaugelio Klaipėdos uosto įmonių, turinčių Geležinkelio tarnybą bei nuosavomis pajėgomis įgyvendinančių vagonų manevravimo funkciją. Kompanija eksploatuoja 7 nuosavus lokomotyvus.

Pagrindinė problema vagonų iškrovimo ar pakrovimo procese yra ta, kad šilumvežiai dirba nepakankamai efektyviai, t.y. didžiąją laiko dalį yra laukiama, kol vagonai bus iškrauti ar pakrauti, tuo metu deginamas kuras. Šios problemos sprendimui „BEGA“ ėmėsi lokomotyvų modernizavimo programos įgyvendinimo, šilumvežius su vidaus degimo varikliais keičiant elektriniais įrenginiais, kurie energiją naudotų tik vagonų traukimo metu.

Šiemet kompanijoje „BEGA“ buvo sukonstruotas pirmasis vagonų pratraukimo robotas, kuriam duotas pavadinimas ROB-45 (45 kW - elektros variklio galingumas). Šis įrenginys yra valdomas nuotoliniu būdu. Kitaip nei dirbant tradiciniu šilumvežiu, kur reikalingi du specialią kvalifikaciją turintys žmonės, t.y. mašinistas ir traukinių derintojas, vagonų pratraukimo robotą ROB-45 gali valdyti vienas asmuo. Be to, robotas yra programuojamas taip, kad savarankiškai atliktų vagonų traukimo, sustojimo nustatytoje vietoje bei kitus manevrus be papildomo valdymo bei siųstų duomenis į centrinę dispečerinę.  

ROB-45 pajėgus traukti 22 pilnai pakrautus vagonus. Šis įrenginys yra aprūpintas pažangia ratų antipraslydimo sistema, ko neturi tradiciniai šilumvežiai. Darant manevrą, įrenginys efektyviai paskirsto galią taip, kad jos būtų naudojama tiksliai tiek, kiek tam manevrui yra reikalinga.

Pradėjus eksploatuoti vagonų pratraukimo robotą ROB-45 kompanijos „BEGA“ vidaus geležinkelio vagonų iškrovimo ir pakrovimo postuose, įmonės energetinių resursų sąnaudų apskaitoje fiksuojama ženkli ekonomija. Vertinant ekologiniu požiūriu, tai leido visiškai eliminuoti sudeginamo kuro emisijas į aplinką, ženkliai mažesni yra ir šio įrenginio skleidžiamo triukšmo parametrai, lyginant su šilumvežiais, kas ypač aktualu vertinant Klaipėdos uosto terminalų gretimybę su Klaipėdos miesto gyvenamaisiais kvartalais.

Šiuo metu įmonėje yra konstruojami dar du panašūs elektriniai vagonų patraukimo robotai, o ateityje kompanijos „BEGA“ veikoje jie visiškai pakeis tradicinius lokomotyvus.

Grįžti į naujienų sąrašą