header-photo
post-151

„Bega“ pasirašė susitarimą dėl SGD varomo lokomotyvo sukūrimo

Kovo 30 d. Klaipėdoje pasirašytas susitarimas dėl suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomo geležinkelio lokomotyvo sukūrimo. Šis inovatyvus projektas, skirtas išplėsti SGD pritaikymo galimybes bei diegti ekologiškus sprendinius transporte, buvo sugeneruotas prieš metus įsteigto Lietuvos SGD klasterio platformos rėmuose.

Įgyvendinant projektą, savo inžinerinius ir technologinius resursus sujungė Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, AB „Lietuvos geležinkeliai“, Vilniaus Gedimino technikos bei Klaipėdos universitetai.

Šis lokomotyvas bus naudojamas uostą aptarnaujančių geležinkelių logistikoje ir turėtų tapti unikaliu SGD taikymo transporto srityje pavyzdžiu, atveriančiu švaraus kuro panaudojimo galimybes geležinkelyje. SGD nėra sieros, azoto oksidų, mažesnės CO2 emisijos, nesusidaro kietosios dalelės.

„Būti vienais iš projekto iniciatorių bei dalyvauti jame mus paskatino tai, kad jau turime sukaupę tam reikalingas kompetencijas ir praktinę patirtį“, - sako Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis.

„Bega“ yra viena iš nedaugelio Klaipėdos jūrų uosto kompanijų, savo struktūroje turinčių Geležinkelio tarnybą bei nuosavomis pajėgomis įgyvendinančių vagonų padavimo, atidavimo ir manevravimo įmonės teritorijoje  funkciją. Tuo tikslu kompanija eksploatuoja nuosavą lokomotyvų parką. Siekdama jį modernizuoti, „Bega“ tradicinius šilumvežius su vidaus degimo varikliais ėmė keisti elektriniais įrenginiais, kurie būtų pranašesni tiek ekonominiu, tiek ekologiniu atžvilgiais.

Praėjusiais metais kompanijos „Bega“ inžinieriai savo jėgomis sukūrė ir pagamino pirmąjį Klaipėdos uoste elektrinį robotą-lokomotyvą ROB-45. Pradėjus jį eksploatuoti kompanijos terminalų geležinkelio vagonų iškrovimo ir pakrovimo stotyse, energetinių resursų sąnaudų apskaitoje fiksuojama ženkli ekonomija, o taip pat 100 proc. eliminuotos visos emisijos, kurios susidaro tradiciniams šilumvežiams deginant dyzelinį kurą. Ženkliai mažesni yra ir elektrinio įrenginio skleidžiamo triukšmo parametrai, lyginant su šilumvežiais, kas ypač aktualu vertinant Klaipėdos uosto terminalų gretimybę su Klaipėdos miesto gyvenamaisiais kvartalais.

Pasak kompanijos „Bega“ technikos ir technologijų direktoriaus Laimono Rimkaus, 2017 metais bus pagaminti dar du elektriniai robotai. Visais atvejais gamyba vyksta atliekant senų šilumvežių konversiją, t.y. keičiant jų vidaus degimo variklius elektriniais, o taip pat aprūpinant juos automatika bei kitomis moderniomis technologijomis, leidžiančiomis išplėsti jų funkcionalumą.

Kita vertus, anot L. Rimkaus, minėti robotai yra pritaikyti dirbti tik krovos kompanijos viduje, tuo metu SGD technologija įgalina perkelti ekonomijos bei ekologijos geležinkeliuose idėją už terminalų ribų. Pagal planą, pirmasis SGD varomas lokomotyvas dirbtų maršrute tarp „Draugystės“ geležinkelio stoties ir uosto krovos kompanijų.

Projekto partnerio AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Mantas Bartuška optimistiškai vertina švaresnio geležinkelio transporto perspektyvą. „Apjungdami mokslo ir verslo žmogiškuosius bei finansinius išteklius, profesines žinias, patirtį, galėsime sudaryti geriausias sąlygas naudoti švaresnę energiją geležinkelių transporte. Tai kalba ir apie klasterio potencialą, ir apie kuriamų produktų inovatyvumą bei konkurencingumą“, – teigia „Lietuvos geležinkelių“ vadovas, SGD klasterio valdybos pirmininkas M. Bartuška.

Grįžti į naujienų sąrašą