header-photo
post-160

Kompanijos „Bega“ inicijuoto projekto startas: Lietuvoje pradėtas kurti pirmasis SGD varomas lokomotyvas

Spalio 10 d. Vilniaus lokomotyvų remonto depe iš šilumvežio ČME-3 buvo pašalintas dyzelinis variklis ir oficialiai pradėta jo konversija į suskystintomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomą geležinkelio lokomotyvą.

Šis projektas įgyvendinamas Lietuvos SGD klasterio platformos rėmuose, jo partneriai –  AB „Lietuvos geležinkeliai“, Vilniaus Gedimino technikos universitetas, Klaipėdos universitetas ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“, kuri buvo viena iš šio inovatyvaus projekto iniciatorių.

Siekdama modernizuoti savo eksploatuojamą geležinkelio lokomotyvų parką, kompanija „Bega“ jau nuo 2016 m. tradicinius šilumvežius keičia elektriniais įrenginiais, kurie yra pranašesni tiek ekonominiu, tiek ekologiniu atžvilgiais. Šiuo metu kompanijos terminaluose jau veikia du elektriniai robotai-lokomotyvai ROB-45, dar du statomi. Visais atvejais gamyba vyksta atliekant senų šilumvežių konversiją, t.y. keičiant jų vidaus degimo variklius elektriniais, o taip pat aprūpinant juos automatika bei kitomis moderniomis technologijomis, leidžiančiomis išplėsti jų funkcionalumą.

Pasak kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus Laimono Rimkaus, išplečiant šią modernizavimo programą už kompanijos teritorijos ribų, kilo idėja panaudoti SGD technologiją, todėl buvo pasiūlyta sujungti savo inžinerinius ir technologinius resursus jau minėtiems projekto partneriams. Pasak L. Rimkaus, labai svarbu, kad įgyvendinant šį unikalų projektą suburtas Lietuvos intelektinis, profesinis ir technologinis potencialas, kuris prisiės prie SGD panaudojimo galimybių plėtros.  

„Inovatyvios technologijos vystymas nekelia abejonių dėl jos naudos logistikos pramonei bei visuomenei. Esame pirmieji visame regione, susitelkę į galimybes geležinkeliuose naudoti švaresnį kurą. Tad šis procesas ne tik leis išvystyti ateities technologiją, bet ir sukaupti unikalią kompetenciją bei įgyti konkurencinį pranašumą", - spalio 10 d. Vilniaus lokomotyvų remonto depe vykusio oficialaus renginio metu kalbėjo „Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Kuriant SGD lokomotyvo prototipą taip pat bus kuriama unikali teisinė bazė, ieškomi efektyvūs technologiniai sprendimai dėl šio kuro logistikos, pritaikomos inovatyvios technologijos.

Skaičiuojama, kad SGD varomo lokomotyvo kuro sąnaudos būtų iki 40 proc. mažesnės. Į aplinką išmetamo anglies dioksido kiekis būtų 25 proc. mažesnis. SGD nėra sieros, azoto oksidų, jas deginant nesusidaro kietosios dalelės, kurios tampa pagrindine smogo priežastimi.

Naujasis lokomotyvas bus naudojamas manevruoti Klaipėdos jūrų uosto teritorijoje. Jis kursuos maršrutu nuo „Draugystės" geležinkelio stoties iki uosto krovos kompanijų. Ateityje šis atstumas bus plečiamas.

Planuojama, kad lokomotyvas bus paruoštas eksploatuoti iki 2020 metų.

Grįžti į naujienų sąrašą