header-photo
post-8

MAGISTRALINIS ŠILUMVEŽIS PASIEKĖ UOSTO KROVOS KOMPANIJĄ

Magistralinis šilumvežis pasiekė uosto krovos kompaniją "BEGA"

Bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" magistralinis šilumvežis su 70 vagonų sąstatu pirmą kartą nuo Lietuvos pasienio stoties Kenos atvyko tiesiai į jūrų krovinių kompaniją "Bega". Eksperimentinio reiso metu buvo tikrinamos galimybės geležinkelio sąstato nestabdant Klaipėdos pietinėje dalyje esančioje Draugystės stotyje ir neišskaidant sąstato pasiekti uosto krovos kompanijas.
Vertindamas eksperimentinį traukinio reisą jūrų krovinių kompanijos "Bega" generalinis direktorius Aloyzas Kuzmarskis pažymėjo, kad reisu buvo suinteresuoti ir "Lietuvos geležinkeliai" bei Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

Jeigu vagonų sąstatai patektų tiesiai į pietinėje uosto dalyje veikiančias krovos kompanijas, būtų taupomas laikas, trumpėtų vagonų prastovos, mažėtų šilumvežių kuro sąnaudos, efektyvesnis darbas tenkintų visų pusių interesus.

"Kompanija "Bega" suplanavo ir pradeda vykdyti plėtros planus, numatytus iki 2015 metų. Pastačius naujus žemės ūkio produktų terminalus, po penkerių metų kompanijos krova gali siekti 5,5-6 mln. tonų per metus, o pajėgumai - 8-10 mln. tonų. Į kompaniją varomų geležinkelio vagonų kiekis per metus padidėtų dvigubai. Suprantama, kad ne tik "Begos", bet ir kitų uosto pietinėje dalyje esančių krovos kompanijų poreikiai reikalauja geležinkelio kelių modernizacijos ir vystymo", - sako A.Kuzmarskis.

AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus pavaduotojas, Krovinių vežimo direkcijos direktorius Stasys Gudvalis pastebėjo, kad pradedama Draugystės stoties kelyno rekonstrukcija, darbų vertė viršija 100 mln. litų, projektą iš dalies finansuoja ir ES struktūrinių fondų lėšos. Rekonstrukcijos tikslas - didinti Klaipėdos jūrų uosto pietinės dalies potencialą ir konkurencingumą.

"Manau, kad reikia dar kartą įvertinti uosto kompanijų plėtros planus ir pagal būtinybę praplėsti darbų sąrašą. Glaudus "Lietuvos geležinkelių", uosto direkcijos bei uosto kompanijų bendradarbiavimas gali paspartinti geležinkelio atkarpos iki kompanijos "Bega" modernizavimą, antrojo kelio statybą. Šių projektų realizavimas tik padidintų bendrą Klaipėdos uosto konkurencingumą", - pažymėjo S.Gudvalis.

 

Pasak kompanijos "Bega" geležinkelių tarnybos viršininko Vytauto Gudinavičiaus, uosto geležinkelio atšaka nuo Draugystės stoties iki kompanijos "Bega" naudojasi ir kitos pietinės uosto dalies krovos kompanijos, tarp kurių antroji pagal krovos apimtis - "Klaipėdos Smeltė". Pirmojo eksperimentinio reiso metu buvo tikrinama, kaip naujos kartos sudvejinti šilumvežiai "Siemens" bei ilgas geležinkelio vagonų sąstatas įveiks posūkius, o pasiekus "Begą" bus atliekamos įprastos geležinkelininkams vagonų ir krovinio priėmimo procedūros.

Grįžti į naujienų sąrašą