header-photo
post-25

TĘSIAMA ŠIAURINIŲ „BEGOS“ KRANTINIŲ REKONSTRUKCIJA

Statybos bendrovės „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialas pradėjo naują Klaipėdos valstybiniam jūrų uostui priklausančių krantinių, kuriomis naudojasi jūrų krovinių kompanija „Bega“, rekonstrukcijos darbų etapą. Jo metu daugiau nei per metus bus iš esmės atnaujinta 66 krantinė, pastatyta nauja krantinės sienutė, pakeista danga, įrengti nauji inžineriniai tinklai ir nutiestas geležinkelis.

Darbų vertė siekia 4,4 mln. eurų.

„Statybų aikštelę perėmėme sausio pabaigoje ir iškart pradėjome paruošiamuosius darbus. Šiuo metu yra ardomos gelžbetoninės konstrukcijos ir esama danga, vykdomi žemės darbai ir ruošiamasi plieninių polių sukalimui. Jau šio mėnesio pabaigoje statybvietę pasieks plieniniai poliai ir tada kibsime į darbus“, – sako Mindaugas Kelpša, AB „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialo direktorius.

Šiaurinių kompanijos „Bega“ krantinių rekonstrukcija su pirso statyba pradėta daugiau nei prieš penkerius metus. Šie darbai buvo suskirstyti į atskirus etapus, kurie šiai dienai dar nėra užbaigti.

„Pradėta 66 krantinės rekonstrukcija – tik vienas iš numatytų darbų etapų. Jį įgyvendinus bei išgilinus akvatoriją prie šios krantinės, galėsime realizuoti naujo birių krovinių terminalo projektą, – sako Laimonas Rimkus, UAB „Bega“ technikos ir technologijų direktorius. – Tačiau labai svarbu tai, kad be to mūsų dar laukia ir greta esančių krantinių Nr. 67-68 rekonstrukcijos antrojo ir trečiojo etapo bei akvatorijos prie jų gilinimo darbai, kuriems Uosto direkcija buvo paskelbusi atskirą konkursą. Kol jie nėra atlikti, negali realiai funkcionuoti anksčiau padaryti infrastruktūros pagerinimai ir kompanija negali išnaudoti viso infrastruktūros potencialo, nors paklausa tam yra didelė.“  

Minėtų krantinių užnugaryje kompanija „Bega“ yra suplanavusi pastatyti naujus inertinių medžiagų, trąšų, cemento ir kitų birių produktų krovos, taravimo ir distribucijos pajėgumus. Planuojamos „Begos“ investicijos į suprastruktūrą – apie 60 mln. eurų. Įgyvendinus šią plėtros programą, 2020 m. kompanijos „Bega“ krovos potencialas turėtų pasiekti 10-12 mln. t per metus. 

Krantinės Nr. 66 rekonstrukciją „Latvijas tilti“ Klaipėdos filialas atlieka laimėjusi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos konkursą. Bendrovė pasiūlė mažiausią kainą iš trijų konkurso dalyvių. Konkurse taip pat dalyvavo UAB „Hidrostatyba“, pasiūlymą pateikusi kartu su bendrove BMGS, – bendrovės darbus siūlė atlikti už 4,497 mln. eurų. Trečioje vietoje liko bendrovių „Eurovia Lietuva“, „Klaipėdos monolitas“ ir „Tilts“ filialo „MO-24“ konsorciumas, kuris siūlė 5,441 mln. eurų kainą.

Darbų užsakovės – Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, konkursai skelbiami bei rekonstrukcijos darbai spartinami matant akivaizdžią naudą iš šių investicijų, nuo kurių didžia dalimi priklauso Klaipėdos uosto paslaugų ir galimybių patrauklumas krovinių siuntėjams bei gavėjams ir kartu – krovos apyvartos augimas. Uosto direkcijos vadovas išreiškė viltį, kad artimiausiu metu bus išspręsti klausimai ir dėl krantinių Nr. 67-68 rekonstrukcijos antrojo ir trečiojo etapo darbų įgyvendinimo.

Grįžti į naujienų sąrašą