header-photo
post-246

„Begos“ terminalų transformacija didino uosto atsparumą

Dėl pasikeitusių geopolitinių sąlygų įvykusį logistikos ir rinkų persiskirstymą išgyvenančios Klaipėdos uosto krovos kompanijos buvo priverstos intensyviai ieškoti kelių, kaip prisitaikyti prie naujos realybės.

Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“ 2023 metais transformavo savo terminalus taip, kad galėtų ne tik sėkmingai išnaudoti turimus krovos pajėgumus, bet ir prisidėti prie Lietuvos žemės ūkio sektoriaus galimybių ir toliau sėkmingai pasiekti eksporto rinkas bei užsitikrinti veiklos tęstinumui būtinų produktų importą.

Už tai kompanija „Bega“ šiemet buvo apdovanota Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) įsteigtos nominacijos „Lietuvos metų gaminys“ aukso medaliu.

Platesnės galimybės žemės ūkiui         

Pastaruosius 30 veiklos metų kompanijos „Bega“ investicijos bei technologinė plėtra daugiausiai buvo nukreipta į pasirinktos specializacijos gilinimą ir pajėgumų, skirtų aptarnauti Lietuvos trąšų gamybos pramonės produkcijos eksporto, žaliavų importo, žemės ūkio produktų eksporto, taip pat tranzitinių krovinių srautus, sukūrimą bei tobulinimą.

Pastaraisiais metais nutrūkus ne tik tranzitiniams, bet ir Lietuvos trąšų pramonės produkcijos eksporto bei žaliavų importo srautams, dalis kompanijos „Bega“ sukurtų specializuotų krovos pajėgumų tapo nebeišnaudojami pagal jų pirminę paskirtį ir buvo iškilusi rizika dėl jų prastovų.

Vis tik greitų sprendimų ir tikslingai nukreiptų investicijų dėka per 2023 metus kompanijai „Bega“ pavyko pertvarkyti trąšų eksporto terminalą taip, kad jis galėtų tarnauti ir Lietuvos žemės ūkio produktų eksporto reikmėms. Tuo tikslu buvo sumontuotos papildomos technologinės linijos, specializuoti birių krovinių apskaitos įrenginiai, tokie, kaip bunkerinės svarstyklės, modifikuotos automatinės terminalų valdymo sistemos, žemės ūkio produktų sukaupimui pritaikyti sandėliai, kurių bendra talpa – arti 200 tūkst.  tonų,  rekonstruotas ir žemės ūkio produktų krovai pritaikytas papildomas didelio našumo laivų krautuvas ir kt. Tokiu būdu žemės ūkio produktų sukaupimo pajėgumai dengtose talpyklose, poreikiui esant, gali būti padidinti nuo buvusių  400 tūkst. iki beveik 600 tūkst. t, o grūdų krovos į laivus galimybės išplėstos iki 3 laivų vienu metu, iš jų 2 – didelio tonažo, iki 60-70 tūkst. t.

Pasak kompanijos „Bega“ valdybos pirmininko Aloyzo Kuzmarskio, žemės ūkio produktų krovos segmente „Bega“ bendradarbiauja su daugeliu pagrindinių Lietuvos bei tarptautinių prekybos kompanijų.

„Žemės ūkio produktų krovos sukaupimo dengtose talpyklose bei krovos į laivus pajėgumų išplėtimas „Begoje“ atvėrė platesnes galimybes žemės ūkio produktų prekybos kompanijoms pasinaudoti uosto paslaugomis“, - sako A. Kuzmarskis.

Trąšos pakeitė kryptį

Dėl sankcijų ir kitų priežasčių nutrūkus įprastoms trąšų gamybos bei tiekimo grandinėms, tą pajautė ne tik uostas, bet ir Lietuvos ūkininkai, kurie neteko galimybės įsigyti trąšų tiek iš šalių, kurioms taikoms sankcijos, tiek vietos rinkose.

Todėl atsirado poreikis trąšų importui ir atitinkamai – logistikos bei visų jos grandžių, įskaitant jūrų uosto paslaugas, transformacijai.

Kompanijoje „Bega“ adaptavus pajėgumus, skirtus birių produktų iškrovai iš laivų bei jų laikinam sukaupimui, buvo sudarytos galimybės trąšų importui iš JAV, Šiaurės Afrikos bei kitų tolimų rinkų. Be to, investavus į papildomą birių krovinių pakavimo įrangą, pakavimo pajėgumus pavyko padidinti daugiau nei tris kartus: nuo 2,5 tūkst. t per parą iki 8,5 tūkst. t per parą. Dabar kompanijoje „Bega“ supakuotos įvairios trąšos didmaišiais yra pristatomos galutiniams jų gavėjams Lietuvoje, kitose Baltijos šalyse, Lenkijoje.

Ši transformacija iš esmės leido Lietuvos bei aplinkinių šalių ūkininkams apsirūpinti reikiamais produktais, o kartu iš dalies padėjo kompensuoti Klaipėdos jūrų uosto prarastus krovinių srautus.

Grįžti į naujienų sąrašą