header-photo
post-242

Į Lietuvą atplukdyti sinchroniniai kompensatoriai iškraunami „Begoje“

Į Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ terminalą sekmadienį atgabenti sinchronizacijai su kontinentinės Europos tinklais svarbūs įrenginiai – du sinchroniniai kompensatoriai. Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorės „Litgrid“ vykdomas šalies energetinę nepriklausomybę didinantis projektas yra vienas svarbiausių Lietuvai kryptingai siekiant sinchronizacijos ir integracijos su kontinentinės Europos tinklais.

„Sinchroninių kompensatorių projektas yra kertinis, Baltijos šalims rengiantis sinchronizacijai su Vakarų Europos tinklais. Šie įrenginiai sustiprins elektros perdavimo sistemą, padės stabilizuoti elektros sistemos dažnį, užtikrins elektros tinklo stabilumą įvykus trikdžiui ir prisidės prie atsinaujinančių išteklių integracijos. Naujoji įranga taip pat sumažintų kaštus tuo atveju, jei tektų neplanuotai atsijungti nuo Rusijos ir Baltarusijos elektros tinklų. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje įrengus sinchroninius kompensatorius, būsime dar geriau pasiruošę savarankiškai palaikyti sistemos dažnį.“ – teigia Rokas Masiulis, „Litgrid“ vadovas.

Daugiau nei 460 t sveriantys įrenginiai pagaminti „Siemens Energy“ gamykloje Vokietijoje, atlikus gamyklinius bandymus jie buvo išardyti į atskirus komponentus. Tuomet nugabenti į Roterdamo uostą ir, pakrauti į laivą.

Didžiausias komponentas – sinchroninio kompensatoriaus statorius sveria 254 tonas ir yra daugiau nei 12 m ilgio. Sinchroniniai kompensatoriai atskirais komponentais bus nugabenti į Telšių ir Alytaus pastotes.

Pirmasis – Telšių sinchroninis kompensatorius iš laivo bus pakrautas ant tokiam svoriui vežti skirtos platformos ir specialiai jam pritaikytu maršrutu, pasinaudojant „Orlen Lietuva“ rekonstruota kelio atkarpa, nugabentas į Telšių pastotę, kurioje bus surinktas ir sumontuotas ant pamatų.

Antrasis – Alytaus sinchroninis kompensatorius iš laivo bus pakrautas į baržą ir Nemunu atplukdytas į Kauną. Kaune sinchroninis kompensatorius bus pakrautas ant platformos ir specialiai jam pritaikytu maršrutu bus atgabentas į Alytaus pastotę, kurioje bus surinktas ir sumontuotas ant pamatų.

„Džiaugiamės, kad kompanijos „Bega“ universalios galimybės, technologiškumas ir per laiką užtarnautas partnerių pasitikėjimas leidžia mums dalyvauti tokiuose Lietuvos energetiniam saugumui svarbiuose projektuose. Pastarasis projektas, kai krovinys iš laivo yra iškraunamas į baržą ir į Lietuvos gilumą yra išsiunčiamas vandens keliu, mums yra ypač įdomus, nes kartu su partneriais bei Vidaus vandens kelių direkcija jau kurį laiką darome žingsnius siekdami aktyvesnio šių kelių panaudojimą krovinių transportavimui tarp Lietuvos regionų ir jūrų uosto.“, - sako Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus.

Sinchroninis kompensatorius – tai prie elektros perdavimo tinklo prijungtas galingas, didelės masės besisukantis elektrinis variklis, galintis kaupti sukimosi energiją ir esant reikalui būti panaudotas generatoriaus režimu. Jis padeda stabilizuoti elektros sistemos dažnį ir padidina tinklo dinaminį stabilumą: sumažina įtampos kryčius trumpųjų jungimų metu, užtikrina inerciją, kompensuoja reaktyviąją galią.

Iš viso Lietuvoje prie perdavimo tinklo bus prijungti trys sinchroniniai kompensatoriai – Telšių, Alytaus ir Vilniaus rajone esančioje Neries transformatorių pastotėje, į kurią įrenginys bus atvežtas kitąmet.

Sinchroninių kompensatorių įrengimas yra vienas iš pagrindinių sinchronizacijos su kontinentinės Europos tinklais programos projektų.

Nuotraukų galerija:

Grįžti į naujienų sąrašą