header-photo
post-237

Istorinis krovinys į Lietuvą pateks per kompaniją „Bega“

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijoje „Bega“ jau baigiamas įrengti specialus laikinas kelias, kuriuo iš  šios kompanijos Mažeikių link bus išgabentas didžiausias uosto istorijoje krovinys.

Rugpjūčio pradžioje į Klaipėdos uostą iš Italijos laivu bus atgabentas milžiniškas reaktorius, skirtas naftos perdirbimo ir importo bendrovės „Orlen Lietuva“ gamyklos modernizavimui.

100 metrų ilgio, 6,5 metro pločio ir 10 metrų aukščio reaktorius, sveriantis apie 1.500 tonų, iš laivo bus iškrautas kompanijoje „Bega“ ir iš čia išgabentas į Mažeikius.

„Begos“ generalinis direktorius Laimonas Rimkus sako, kad uoste tokio dydžio krovinio iki šiol nebuvo. 

„Kiek man žinoma, tai yra didžiausias Lietuvos istorijoje vienalytis krovinys. Šis iššūkis paliks didelį pėdsaką „Begos“ istorijoje, tai yra neįkainojama patirtis mūsų specialistams“, –  teigė L. Rimkus.

Tai, kad tokio dydžio krovinys pirmą kartą bus gabenamas ir Lietuvos keliais,  patvirtina už projekto logistiką atsakingos bendrovė „Mammoet“ atstovas.

„Tokio dydžio krovinio Lietuvoje dar niekas netransportavo. Reaktoriaus gabenimas truks daugiau nei pusę mėnesio“, – sako „Mammoet Baltic“ projektų vadovas Arūnas Kontutis.

Anot jo, reaktorius iš anksto suplanuotu 145 kilometrų ilgio maršrutu per Klaipėdos, Kretingos, Skuodo ir Mažeikių rajonus bus vežamas vidutiniu 3 kilometrų per valandą greičiu ir tik naktimis. 

„Mammoet“ ir „Orlen Lietuva“ sutartį dėl reaktoriaus pervežimo pasirašė dar 2021-ųjų pabaigoje. Apie porą metų jau vyksta ir pasiruošimo jo gabenimui darbai.

Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) teigia, jog planuojant reaktoriaus pervežimą buvo platinamos kai kurios sankryžos, nuovažos ir keliai, sustiprinta jų važiuojamoji dalis, sutvirtintos sankasos, rekonstruoti tiltai.

Nemažai pasiruošimo darbų jau yra ir dar bus atliekama ir Klaipėdos uoste, kompanijoje „Bega“. Šios įmonės direktorius L. Rimkus džiaugiasi, kad jūrinei projekto daliai pasaulinės sunkiasvorių krovinių kėlimo ir gabenimo rinkos lyderė kompanija „Mammoet“  partneriu Klaipėdos uoste pasirinko „Begą“, kurios terminale reaktorius bus iškrautas iš laivo ir užkeltas ant 88 ašių tralo.

„Bendradarbiavimas su įspūdingą istoriją turinčiomis pasaulinėmis kompanijomis suteikia daug galimybių – nuo jų verslo kultūros, tradicijų pažinimo iki dalyvavimo tiek jau susiklosčiusiose globaliose tiekimo grandinėse, tiek ir išskirtinuose projektuose, - sako L. Rimkus. - Kompanija iš esmės turi visą tam reikalingą infrastruktūrą, techniką, technologijas, o taip pat ir žinias, gebėjimus bei patirtį. Pritaikome ją ne tik bendrai su partneriais planuojant reaktoriaus iškrovimą iš laivo, bet ir jo išvežimą iš uosto bei tolesnio gabenimo į Mažeikius maršrutą“.

Atvežus reaktorių į Mažeikių naftos perdirbimo gamyklą jis bus montuojamas giluminio naftos perdirbimo įrenginyje, kuris, anot „Orlen Lietuvos“ vadovo Michalo Rudnickio, leis ateityje bendrovei dirbti pelningai, nepriklausomai nuo ekonominės situacijos pasaulyje.

„Be šito įrenginio, mūsų bendrovė šiuolaikinėje ekonominėje, geopolitinėje situacijoje negalėtų dirbti pelningai ir negalėtų augti. Naujas žaliavos likučio konversijos įrenginys garantuoja, kad mūsų bendrovė dirbs pelningai, nesvarbu kokia būtų makroekonominė situacija, taip pat galės vykdyti plėtrą į tokius segmentus, rinkas, kurios mums yra naujos – atsinaujinanti energija, vandeninio gamyba ir naftos chemijos segmentas“, – sakė M. Rudnickis.

Šis Mažeikių gamyklos modernizavimas yra didžiausias investicijų projektas Lietuvoje per „Orlen“ veiklos istoriją nuo 2006 metų, jį numatoma baigti iki 2024 metų pabaigos.

Kompanios "Orlen Lietuva" paruoštas vaizdo siužetas apie planuojamą istorinio krovinio gabenimą: 

https://www.youtube.com/watch?v=PVI9gAactZ8&t=2s

Grįžti į naujienų sąrašą